Roadtrip - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Ester

03 September 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

helloooooooo!

Oeps.. maand geleden voor het laatst wat gepost.. sorry dat jullie zolang mijn leuke verhalen hebben moeten missen (gelukkig is er ook nog facebook). Ondertussen ben ik met Selma weekendje naar the beach geweest; was super leuk! wel heeeel erg verbrand maar dat mocht de pret niet drukken! Wat dan wel erg jammer was is dat we nergens binnen kwamen omdat ik geen 21 ben.. kutamerikaaaaa! We sliepen bij vrienden van Selma's hostparents; super lief; gratis overnachting! We hebben heerlijk geslapen op een midden-in-de-nacht-leeg-luchtbed haha! Zondag was ik om half 12 's avonds thuis en om half 6 ging de wekker want we gingen op een ROADTRIP! Ik was kapot maar wat een geluk: ik kon slapen in de auto! yes haha.
Ma: 8u reizen naar Barry's broer+vrouw+3kids+eigenzwembad; super gezellig in New York; onderweg heb ik NYC gezien; super leuk.
Di t/m zat: 's middags richting een plaatsje naast Springfield, Massachussets. Hier zijn we t/m zat geweest en sliepen we bij Barry's zus+man (hun 2 kids zijn op school etc. die zoon is btw voor school nu een jaar in duitsland!) en ook hun hadden eigen zwembad; love it! ik ben al aan het sparen voor mijn eigen haha! De hele week kon ik uitslapen wat echt geweldig was! Tegen 9u werd ik wakker en om 11u kwam ik een keer uit bed rollen. Ik heb paar keer gezwommen met Q, we zijn keer naar playmuseum geweest wat super leuk was, speeltuin etc. Barry's ouders woonden om de hoek dus die heb ik ook ontmoet. Barry's familie is echt super leuk en lief!!
Zat: 's Ochtends vroeg zijn we weer gaan rijden; hop op naar Chautauqua (Lake), New York!
Zat t/m een week later dinsdag: Lisa's ouders wonen op 2 min. rijden afstand van onze cottage dus die zagen we elke dag. Barry was van zondag t/m donderdagavond thuis om te werken dus ik moest elke dag werken. daar ging mijn vakantie, huilen! haha. Ik ben toen vaak 's ochtends even rondje gaan wandelen met de jongens en dan was ik wel dikke 2 uur weg: speeltuin en park (wensfontein, frisbeeën of whatev, voetballen, picknicken etc.) super leuk! Op ma/wo/vr hadden de jongens muziekles; was wel leuk! Op woensdagmiddag ging Lisa naar een amusementpark met de kids en ik mocht thuisblijven en daar was ik blij mee: geskyped met sanne, marjo, papa en 5 min met kevin (tijdsverschil; ik moest nog eten en hij ging slapen haha). Ik ben deze week vaak voor moeder aangezien, best grappig.. Donderdags zijn we naar NIAGARA FALLS geweest!! Was echt super gaaf! Ik heb het wel vaak op foto's/filmpjes gezien maar nu ben ik er ook echt geweest (weer iets wat ik van m'n lijstje kan schrapen). Over lijstje gesproken: ik heb van lisa een kaart met stickers van America gekregen en elke keer als ik weer in een nieuwe staat ben geweest kan ik een sticker plakken! super leuk. Donderdagsavonds kwam Barry dus weer terug en ja hoor: ik kon weer chillen, haha!! Riley is echt een papa's kindje. Op het park waar we zaten in onze cottage staat ook het hotel waar Lisa en Barry zijn getrouwd; super mooi. Lisa kan mij heel veel vertellen over de omgeving/geschiedenis van Amerika en als ze dan wat vraagt over Nederland weet ik echt bijna NIKS; wij nederlanders weten echt niks over ons land.. ;) best jammer!!
Hoe is samenwonen met een 2 jarige? : hij rolt de rol wcpapier helemaal uit en als je niet op je kamer bent scheurt hij al je kauwgom in kleine stukjes en speelt met je lippenstift, hahaha.
Op vrijdagmorgen 6u wekkertje gezet om met fgb te skypen; totally worth it. Barry zorgde 's ochtends voor de jongens dus ook met Mirjam geskyped en later die dag zelfs aan de stamtafel van de pds gezeten! Deze week echt super veel bij gekletst met bijna iedereen!! Oja haha en vandaag; Q maakte weer is een drama van z'n middagdutje (grr) en hij wou zijn onderbroek niet aan, na zo'n 10 min eindelijk onderbroek aangekregen. terwijl hij in bed lag was ik skypen en toen kwam in terug binnen zat hij in zijn onderbroek op de bank, geen dutje voor hem dus! Wil ik mijn verhaal aan Barry vertellen over het naar bed brengen zegt Barry: hij kwam naar me toe en hij zei: I lost my underwear! Don't tell Ester en ondertussen was ie druk aan zich om het heen kijken of hij mij zag.. hahahaha!! Omdat ie wist dat ik wou dat hij zijn onderbroek aan had haha. kan er nog wel om lachen ook! In het weekend dat Barry er weer was zijn we ook naar een farmfestival geweest; allemaal kraampjes met spulletjes en eten; was leuk! en ik heb een nieuwe tas gescoord; nog beter! Zondags zijn we naar het strand geweest, was super gezellig, veel met de jongens in het water gespeeld! :)
Dinsdags zijn we naar huis gegaan, vroeg in de morgen: was ik ook wel weer aan toe! De 2 weken waren echt super! Op vakantie gaan met je hostfamily verbeterd zeker de band en je leert elkaar beter kennen! :) Ondanks dit was ik toe aan vriendinnen! hihi.
Pff en ik moet mezelf echt leren om een schort aan te doen als ik pannenkoeken bak..
Oja en onderweg zijn we langs: Amsterdam / Rome en Barcelona gereden.. goh wat voelt het weer alsof ik in Amerika ben haha! Trouwens New York is veel bergen/bomen/bos haha (net duitsland)!
Riley die praat ondertussen echt super veel!!! Hij kan veel meer woorden zeggen (wat het voor ons ook echt makkelijker maakt) ik heb nu namelijk ook een naam: ES hihi en Harper noemt ie: Ha Witt, echt super goed! :) wij zijn super trots!!
Woensdag weer werken en hoppa naar het zwembad!! Laatste week dat ie open is, helaas. 's Avonds gezellig uiteten geweest met Ingrid; bijkletsen!
Donderdag: Met de jongens naar de speeltuin geweest; gezellie. 's Middags was Quincy een dutje aan het doen en ben ik met Riley naar het zwembad geweest; ook wel relax om met 1 kind te zwemmen en hem alle aandacht te geven! Stond ik wel mooi even voor schut bij de ehbo -.- : Er kwamen allemaal vieze bolletjes uit Rileys swimjacket dus ik naar de ehbo dat vertellen en ik zeg; ik moet een nieuwe voor hem. zegt die man: dat is een luier die kapot is! oooh oeps... (a) .
's Avonds zitten Ri en ik samen op de bank en ik maak een foto van hem omdat ie gezellig bij me zit en toen wou hij een foto maken; vooruit met de geit dan maar. wil die een foto van mij maken dus ik maak een foto van mijzelf zodat ie dat kan zien. Hij ziet mij dus foto van mijzelf nemen en wat doet ie vervolgens: maakt zo'n 20 foto's van zichzelf hahaha, je had 'm moeten zien! geweldig!! Om 9 u kwam Mandy hier om gezellig bij te kletsen! Was super gezellie.
Vrijdag: pyjamaparty! Ik en mijn goede ideeën: Luise kwam met haar kids in de pyjama naar ons toe voor breakfast. Bacon en pannenkoeken gebakken; was super gezellige ochtend!! :D daarna met z'n allen naar het zwembad geweest en hoe leuk onze ochtend al was het gaat nog door: hoppaaaa naar de bioscoop! filmpje kijken! :) we waren de enige in de zaal en we moesten ook dansen en zingen haha, was erg geslaagd! Eenmaal thuis hebben de jongens een nap gedaan en 's avonds hadden we supriseparty voor barry. Hij dacht namelijk dat we bbq met het gezin hadden maar we hadden ook wat vrienden uitgenodigd: super leuk!! Na het feestje heb ik met Ingrid, Maureen, Charly en Liesbeth wat gedronken ergens.
Zaterdag: gezwommen met Ingrid.. maar.... dat ging ook niet zomaar! Ik ging weg en Q komt naar me toe: are you going? en ik zeg: ja (nee ik lieg ik zei: yes) . en toen was die helemaal van slag, ik mocht niet weg, skattiepetattieeee!! en weeeeer verbrand haha, maar niet tegen barry gezegd want die zegt elke keer al: smeer jezelf nou is in!! hahah. Tegen 9u was ik thuis en daar was ik ook wel even aan toe, even wat tijd voor mezelf. Ik had ook geshopt even 's avonds met Ingrid en geloof me: dat doet wonderen!! love m'n nieuwe kleren/spulletjes haha.
Zondag: 3-9 werken want barry moest werken. Quincy was echt de liefste jongen EVER!! Hij nam geen dutje natuurlijk en moest 5 minuten voor drama queen spelen -.- maar toen heeft ie quit time gedaan en hij wou graag dat ik met 'm speelde dus we hebben zo'n 1,5 u gezellig samen gespeeld en daarna samen muffins gebakken! :) Ondertussen waren Lisa en Barry allebei weg en heb ik samen gedinerd met de jongens; ze waren beide super lief. Riley was na 2 happen al uitgegeten maar zo goed als ik ben heeft ie uiteindelijk zijn bord leeggegeten en hij wou zelfs meer.. wow zie mij even goed zijn dan! ;) Daarna met z'n 3tjes onder een deken op de bank Cars gekeken.. beide jongens lekker tegen me aan het aanleunen; super cute!! LOVE the boys!! Cadeautje aan Lisa en Barry gegeven omdat ze mij zoveel hebben gegeven op de trip enzo: een dinerbon! Kunnen ze er een keer lekker tussenuit samen! Kreeg ik 's avonds ook cadeautje van Lisa: mijn eigen letter! (misschien vinden jullie het wel stom.. een letter.. maar hier heeft echt iedereen een letter dus nu hoor ik er nog meer bij :))

Lisa en Barry praten ook elke keer over dat ik nog een jaar blijf. En gister maakte ik een opmerking iets van over een jaar thuis blabla en toen moest ik lachen ofzo en toen zegt Lisa: dat is niet grappig hoor, jij gaat niet weg! haha. lekker ding is het ook.. ;)
Todaaaay: uutsloaaapn! heerlijk! 's Ochtends/'s Middags stuk gewandeld (ja het is nodig hahaha, stom voedsel hier haha). 's Middags was ik vrij maar ik was even in de tuin en Q was verdrietig/boos en toen zeg ik :Q ik ga mijn nagels doen, wil je ook!!? nou.. hoe maak je een 3jarige jongen blij!? daarmee dus haha! dus de nagels van beide jongens gelakt hahaha. geweldig.
Nu is het 10 voor 5 en ik ga over 10 minuten tot 9u weer beginnen! Barry is out dus the chicks gaan de boys maar is vermaken haha!

Hele dikke kus en knuffel vanuit the USA and no worries ik zie jullie over 10 maandjes weer! Loveyouuuuuuuuuuu xxxxxxxx

  • 03 September 2012 - 23:09

    Leonie:

    Wat een verhaal. Maar wat een leven. Super. Spreek je snel. We gaan 11 t/m 23 sept weg en hoef pas 1 okt weer te beginnen. Even antw op je vraag via Facebook. Liefs

  • 03 September 2012 - 23:13

    Kevin:

    Ookal wist ik bijna alles al wel, toch erg leuk om te lezen!!

  • 03 September 2012 - 23:54

    Ester Koopman:

    ook foto's gezien?

  • 03 September 2012 - 23:54

    Ester Koopman:

    ook foto's gezien? weet niet zeker of uploaden was gelukt enzo! ;)

  • 03 September 2012 - 23:54

    Ester Koopman:

    ook foto's gezien? weet niet zeker of uploaden was gelukt enzo! ;)

  • 04 September 2012 - 05:08

    Ester Koopman:

    sorry 3 keer. en wat ik ook nog even wou zeggen: gossie wat veel foto's van de jongens haha (komt omdat ze zo leuk en knap zijn) maar zal ook is wat meer foto's vd omgeving maken ;)! haha

  • 04 September 2012 - 09:43

    Helen:

    aaaaahhhh, wat heerlijk om te lezen weer. En super om te zien dat je zo'n band krijgt met de jongens en met je "ouders".

    En wat die luier betreft: zulke fouten maakt men hier ook. Oom/tante hebben ooit luierbroekje van Niels in de wasmachine gegooid en durfden niet te zeggen dat ie kapot was ;-). Ik dacht alleen maar: oooo wat zal hun was onder de pluizen hebben gezeten.

    Enneh ik snap wel waarom je Lisa & Barry een dinerbon hebt gegeven: kun je ook lekker een avondje op Harper passen.


  • 04 September 2012 - 15:37

    Marinka:

    Hi Ester!
    WOW! Hahaha! Klinkt allemaal helemaal fantastisch! Lijkt me leuk om binnenkort een keertje af te spreken, want ik heb je helaas pas een keer mogen ontmoeten! (Ja, daarna moest je opeens op een belachelijk lange, fantastische vakantie!) Haha ;) Het is je gegund! Hopelijk tot gauw! Liefsx

  • 04 September 2012 - 15:37

    Marinka:

    Hi Ester!
    WOW! Hahaha! Klinkt allemaal helemaal fantastisch! Lijkt me leuk om binnenkort een keertje af te spreken, want ik heb je helaas pas een keer mogen ontmoeten! (Ja, daarna moest je opeens op een belachelijk lange, fantastische vakantie!) Haha ;) Het is je gegund! Hopelijk tot gauw! Liefsx

  • 07 September 2012 - 15:51

    Nicolien:

    Ahhh!! wat een schatjes!! Super leuk verhaal weer! Veel plezier verder!(dat wel goed komt met jou) x skypen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 32211

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: