3 months! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu 3 months! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

3 months!

Blijf op de hoogte en volg Ester

21 September 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoi allemaal,

Ondertussen allemaal weer leuke dingen gedaan!
Wat er zo allemaal thuis is gebeurd:
Ik bracht Q naar bed en zeg; I love you en zegt ie: Love you 2. En als ik I love you tegen Ri zegt, zegt ie: you (bedoelt ie i love you) wat een schatjes.
Riley gaat nu ook naar school en we denken echt dat het daaraan ligt maar hij kletst en kletst en kletst!! Praten gaat echt steeds beter: wat zijn we weer trots hier! :D
Sinds vandaag zegt ie ipv 'Q' 'Qubie' en wie zegt altijd 'qubie'? O yeah, de leukste au pair! dank u dank u!
De jongens gaan dus inderdaad naar school sinds vorige week! Beide zijn ze blij dat ze (weer) gaan. Riley gaat 2 dagen in de week en Q 4. V.a. volgende week gaat Quincy ook spaans volgen op woensdag middag (school is van 9.30-12.30, kort he?!) De jongens vinden school echt leuk (wat elke peuter vind.. wacht maar totdat ze huiswerk krijgen.. gelukkig ben ik dan weg haha kidding) maar goed is maar goed ook! Op maandag zijn beide boys vrij en doen we leuke dingen.
Afgelopen maandag zijn we naar de zoo geweest (met z'n allen, zonder barry) en was echt leuk! Lang geleden voor mij dat ik naar zoo ben geweest, en er was een pandabeer geboren die nacht daarvoor (wat dus heeeel zeldzaam is) dus helaas was het panda gedeelte gesloten maar snel maar keer terug om de baby te zien (het is trouwens gratis zoo)! :D
Verder vind ik dat ik genoeg leuke dingen heb gedaan met de boys (hoewel het al wel lekker 'alle daags' is haha) lekker met ze spelen, naar de speeltuin, bikerides, buiten spelen, films kijken uiteraard (Riley is geobserdeerd door films, het is echt verschrikkelijk!). Vorige week ook vaak wat gedaan met Luise en de kids wat erg gezellig is.
Deze week kon ik lekker vaak laat beginnen en was ik vrij om 7 of 9u, is ook prima.
Gister moest ik werken van 1-9 en 's avonds zegt Barry: jij hebt de eer om riley naar bed te brengen (dat kan je zo half u duren of langer) en met 5 minuten kwam ik weer lachend terug. Barry kijkt me aan: whaaat? ikzeg: mhuwhaha au pair power!! ik zeg: sja.. geen middagdutje gedaan he! :D wel lachen! En ja inderdaad, hij had geen dutje gedaan, pff, en hij is het zo nodig maar iig: ik eerst uur gelopen, toen in de swing gedaan, toen heb ik 'm laten rennen en fietsen etc. zodat ie moe werd, nog een x kwartier gelopen en nóg sliep die niet. toen heeft ie omdat ie ging huilen slapende quincy in de auto wakker gemaakt dus beide jongens wakker, hoppa voor een autoritje, quincy was helemaal wakker en viel niet meer in slaap en riley bleef ook maar wakker; grrrr. ik moet toch ook een dutje doen, snappen ze dat dan niet!? anyway, toen met Luise en kids naar speeltuin geweest en na 15 minuten botsten de jongens tegen elkaar op en waren ze helemaal verdrietig bladieblabla omdat ze zo moe waren ofcourse, dus hoppa na 15 min alweer naar huis, gezellig joh middagje speeltuin! ;)
Vandaag hebben ze dan wel allebei een nap gedaan, YES! haha ;) ze vielen in slaap in de auto en ik heb ze daar maar lekker gelaten en ben een boek gaan lezen (wat dus echt nog niet zo makkelijk is in het engels maar goed... oefening baart kunst) . halverwege werd riley wakker en ben ik met hem op de front porch gaan zitten en viel die weer in slaap (cute) en kon ik vanaf daar quincy zien slapen in de auto. Terwijl hun net wakker werden begon ik in te dutten maar goed hè.. werk gaat voor :P. Toen met een paar buurkindjes artproject gedaan wat erg gezellig was, maar uiteraard een mooi troepje gaf. Ach... word ik ook nog een keer voor iets nuttigs betaald ;).
Vorige week met Lisa en de kids naar playmuseum in Baltimore geweest, was echt super leuk, helaas kon Riley niet alleen in het grote klimtoestel (5-12 jaar.. naja was dan ook te verwachten) dus hoppa ik erachteraan en dan vind Quincy het gek dat ik als 19jarige niet zo snel als hem ben.. ja duh! Anyway, echt super leuk joh die playmuseums hier, zijn super groot (3 verdiepingen deze) en dan verschillende ruimtes je had bijv. een bouncyhouse, waterroom, babyroom, naja verschillende dingen dus, super gaaf! Zoiets zouden we in NL moeten hebben (heel anders dan kidscity, maar heeft er miss wel iets van weg, of ballorig ofzo). O ja en ik heb een nieuwe trick: na de lunch, speelmoment etc. neem ik beide jongens mee in de dubble stroler voor een wandeling (Q wil namelijk nooit een dutje doen en is dan een dramaqueen) dus dan zeg ik: Q, riley moet slapen, wil je ajb even mee?! haha en dan valt ie in slaap, mhuwhahaha (evil laugh) :D .
Vorige week voor het eerst een keer 's avonds opgepast, wat wel raar is dat er iemand anders (vriendin van lisa) kwam om op Harper te letten want ja de kleine schat is nog steeds geen 3 maanden. Ik moet toegeven dat ik er achteraf best blij mee was want zij huilt juist veel op het moment dat de boys naar bed gaan en pff dat wil je op zo'n moment niet natuurlijk. De boys daarin tegen waren SUPER en ik heb ze eten gegeven én zelfs een bad gegeven (ik ben trots op mezelf want lisa en barry doen het altijd samen en dan is het ook nog is een zooitje) en ik doe dat gewoon ff! BAM! :)
Op woensdag en/of vrijdag ga ik met riley naar tumbles (gym) en dat is echt super leuk, kind leeft zich helemaal uit. Anyway, no big thing maar afgelopen week zo leuk gekletst met een vader, echt zo leuk! En hij vond dat mijn engels super goed was; dus ik mag hem wel natuurlijk. Na tumbles zijn we samen naar de speeltuin geweest waar ik met een moeder aan de klets kwam dus weer lekker gekletst met een amerikaan, was zo'n leuke kletsdag!!
Als clusteractiviteit zijn ik en de familie naar een picnic gegaan met 6 andere clusters ofzo dat was wel gezellig. Na de picnic ben ik helemaal alleen naar huis gereden ( uurtje) wauw, eerste keer zover gereden, IK BEN TROTS! En dat ook nog is zonder tom tom he... ik bedoel maar... oké ik moet tegeven ik hoefde alleen maar rechtdoor te rijden, maar whatever!
Eenmaal thuis aangekomen moest ik opschieten want ik ging met Marinka en Selma naar Georgetown, waar we het echt super gezellig hebben gehad!! Je hebt daar een mooie waterfront waar we lekker wat gedronken hebben terwijl we druk aan de klets waren!!
Afgelopen weekend was m'n weekend off en die heb ik goed benut!!
Vrijdagavond ben ik samen met Selma en Marinka naar studenten geweest in DC, en niet zomaar studenten: Nederlandse! een stuk of 12 stagiaires uit NL lopen hier stage bij de NL ambassade! Ik moet zeggen dat ik zeker een leuke avond heb gehad.
Zaterdag heb ik eerst wat sightseeing gedaan in DC, wat leuk was, werd ook wel een keer tijd vond ik zo .. maar moet binnenkort maar weer een keer terug want ik heb nog niet alles gezien. Later die dag met Selma en Marinka wat gegeten en daarna met hun en nog een paar andere au pairs (o.a. Ingrid, andere meiden kende ik nog niet, waren vriendinnen van Selma) naar het park geweest om een film op het scherm te kijken! Ik vond het echt een leuk iets om te doen alleen volgende keer doe ik al mijn winterkleren aan en 10 dekens, brrr, wat koud! EN na 20 dagen zijn mijn sprinkles eindelijk aangekomen.
Zondags........ Baltimore!! Leuk stadje, maar de winkels vielen me tegen: een H&M en souvenirswinkels.. bummer, maar wel erg gezellig gehad met Marinka!
Afgelopen maandag ook super goed gesprek met Lisa gehad, over hoe ik mij hier voelde etc. en toen zei ik op gegeven moment: ik wil gewoon een lekker brood van de bakker met een lekker kwakkie boter met gekleurde (als in: ZWART MET WIT) hagelslag!
Komt ze de volgende dag met een (warm) brood van de bakker... echt zooo lief! Het is zooo'n schat, ik ben zo blij met mijn familie!! :L
Ze maakte ook nog wel grappige opmerking want mama zou 20 maart komen maar die week gaan we wss op vakantie en dus ze zegt: ja nu moet je kiezen hè van welke moeder je het meest houdt... haha!! geweldig! En vanavond waren we aan het eten en toen knoeide ik iets ofzo (ja beetje stom dat ik jullie nu dus moet vertellen dat ik knoeide maar goed anders snap je het verhaal niet) en toen zegt barry tegen lisa: ooh lisa, not our 2 sons but our oldest daughter just spilled! aaah super lief! Ben super blij met ze!
Ohja, en nu we toch sentimenteel worden: Riley moest vandaag huilen in de auto en hij zei: mommyyyyyyy (dus ik denk: ogod daar gaan we weer -.- haha) en toen zegt ie: daddyyyy ( en toen d8 ik: pff ester is ook nooit goed he haha) en toen zegt ie: ES! aaaaaaaaaah!!! LEUK HE, LEUK HE!! haha (ik leg jullie even de woorden in de mond) nou ik vind dat ZO leuk, HIJ WIL ME! haha (L).
Oeh en het is 'bijna' mijn verjaardag en ik heb vandaag mijn bdaycadeautje gekregen, het is er nl al een tijdje over gegaan want ik wou graag naar Circue de Soleil, nou ik een paar mensen meegevraagd maar goed het is zo duur blabla (100 dollar, ong 80euro). Dus barry gisteravond: ja wil je dat nog wel voor je bday? ik zeg: nouja laat maar zitten, ik weet niemand die meegaat enz. zegt ie: ja duh we geven je er toch 2!? je gaat toch niet alleen! ik zeg: WTF weet je hoe duur!?!?! zegt ie: ja maar we houden van je en je bent het waard, we zijn super blij met je. AAAAH (oeps ik dacht dat ik klaar was met het sentimentele gedeelte, sorry) en toen zegt lisa vandaag: hallo wat dacht jij dan? dat hoort bij een bday, we geven je er 2.
SUPER GAAF!!!!!!!!!!!!! :D ik ga naar circue! (ik moet alleen toch echt wel leren om het goed uit te spreken hahaha) .
oja mijn laatste leuke dingetjes:
Als ik met Q naar speeltuin zegt ie 8 vd 10 x: we are brothers OF she is from the Netherlands, HAHA geen kip die dat wat boeit maar dan praat ik met iemand en dan zegt ie: she is from the netherlands! haha, schatje!
OJA haha en het andere ding wat ie de laatste tijd zegt (grr, moet ik hem afleren) : she is a bad catcher! HAHA, ik speel wel eens baseball met 'm en dan gooi ik de bal en dan gooit hij terug.. en met mijn hand en oog coordinatie is dat nogal moeilijk om te vangen haha maar ik word steeds beter en dat zegt ie nu ook wel: you are really getting better!! HAHA. O ja ik heb 'm afgelopen week het woord: topper(tje) geleerd haha ik zeg : it means you are the best!
ach ik leer ze zulke leuke, leerzame dingen ;). Wacht maar over 20 jaar zegt ie nog steeds; I am a toppertje HAHAHA.

De eerste bezoeker heeft een ticket geboekt!! mama komt 13 t/m 23 maart!!! I can't wait!!
Nu nog is ff kijken wat papa en niels doen! :D

Ook afgelopen weken weer lekker met familie en vriendinnetjes geskyped! Blijft echt super leuk en zelfs via skype krijg ik wijze raad van iedereen, echt super!! (L)

Ik ga mijn blogje weer afsluiten!
Bij mij half 11 bij jullie half 5, bij hester half 4 haha, dus alvast goedemorgen en ik ga lekker slapen!

Ik wil nog wel graag even de speciale groetjes (terug) doen aan Cora Zomer! Lekker gegeten bij de Paddestoel?

Nou allemaal:
Heel fijn weekend en laat even weten hoe het daar gaat!

Hele dikke kus en veel liefs

ps. ik mis jullie overigens wel hoor, met vlagen krijg ik toch wel een beetje heimwee... ;) Maar ach.. als ik jullie weer zo erg mis ga ik gewoon weer lekker kleren kopen, dat helpt blijkbaar, hahaha. En zoals de titel al zei: ik ben hier alweer 3 maanden (tijd vliegt wel hoor!!) dus over 9,5 maandjes zie ik jullie weer!

  • 21 September 2012 - 11:29

    Helen:

    hahahaha, heerlijk dit weer om te lezen. Ondanks dat ik je regelmatig "spreek", lees ik hier weer zoveel leuke dingen.

    1 ding vind ik niet zo lief van je: dat je specifiek 'zwart-witte" sprinkles/hagelslag moet noemen hier. Ik heb een intervieuw gedaan op mijn werk en ook hier zijn de antwoorden 50/50. Helft zegt: roze/geel/oranje en andere helft zegt: bruin/wit.... Kortom gaat goed op want jij zegt het 1 en ik zeg het ander ;-).


    Ik zeg maar zo: blijf gewoon Genieten van deze fantastische tijd daar!!!

    xoxo

  • 21 September 2012 - 14:56

    Marinka:

    Hahaha! Leuk geschreven! En ben blij om te lezen dat je het gezellig vond met mij ;) Ennuh een dingetje; t is Cirque du Soleil (misschien helpt de juiste spelling met de uitspraak :P) hihi! Sorry, kon t niet laten ;) Anyways, Ik heb er zin in!!! :D
    Tot straks Super Au Pairtje! :) xxx

  • 21 September 2012 - 14:58

    Marinka:

    Whahahahahahahaha! Ik zie ook nu pas mn foto met die krab op mn hoofd! :P LOL

  • 21 September 2012 - 15:54

    Selma:

    Zo te horen ben jij echt een super au pair! De op een na beste die er is ;) Fijn dat Bary en Lisa zo lief voor je zijn en dat je echt een dochter voor hen bent! Geniet ervan!
    Tot morgen!
    Xxx

  • 22 September 2012 - 21:18

    Leonie Bakker:

    He lieverd,

    Wat een heerlijk ester verhaal. Heb weer heerlijk zitten lezen.
    Je moet nog iets meer dan een zwangerschap, dat vliegt voorbij.

    Dikke kus mij

  • 22 September 2012 - 21:21

    Leonie Bakker:

    Even nog reactie op je foto's.
    Road trip op die schoenen, echt een ester actie. wanneer word je nou verstandig ipv mooi te zijn? Hi hi
    En op die laatste foto's heb je de paddestoel wk of ek shirt aan. Geweldig.

    liefs

  • 23 September 2012 - 16:53

    Cora Zomer, Landstede:

    Hoi Ester,

    Wat een belevenissen allemaal! Leuk om te lezen. Je wordt al een echte wereldburger.

    Hartelijke groet, Cora Zomer

  • 25 September 2012 - 14:31

    Moniek:

    Haaa Es! Leuk verhaal weer om te lezen! Je klinkt zo lekker enthousiast!
    Maar met die 2 boefjes daar kan het ook vast niet anders ;)

    Hou het vol daar! Leuke dingen blijven doen en de tijd vliegt!
    Maar dat doe je ook genoeg volgens mij, dacht dat je daar moest werken ;)
    Of, zoals Leonie al zegt, nog iets meer dan een zwangerschap haha!

    Meid, genieten daar!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 32190

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: