Oriëntatie - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu Oriëntatie - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

Oriëntatie

Door: Esterkoopman

Blijf op de hoogte en volg Ester

22 Juni 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Hoi allemaal!

Na maandenlange voorbereiding (voor toekomstige aupairs: het is heel veel papierwerk, daar ben je wel even druk mee, maar het is het waard, dat vertel ik je nu alvast!).

Vliegtuig verhaaltje: mijn handbagage was echt super zwaar en ik zat naast iemand en moest mijn tas van boven hebben en je raad het misschien al wel: sla ik die vrouw met mijn tas! OEPS. serieus ik had haar bewust kunnen slaan met dat gewicht haha. we hebben daarna veel gekletst dus ze was niet zo boos gelukkig haha. Na ongeveer een uur op het vliegveld te zijn geweest ging ik met 2 duitse meisjes naar het hotel (ik bespaar jullie de details op het vliegveld :)) haha. O ja en in het vliegtuig wou ik heel graag Emiels boekje lezen ; it makes no sin. maar ik durfde niet haha, ik was (en ben nog steeds) te bang dat ik daardoor fouten ga maken dus ik wacht even totdat ik een pro in engels ben haha!

Eenmaal aangekomen in het hotel (zondag 3uur) deelde ik een kamer met Melanie (duits meisje) zij ging veel om met ander duits meisje dus toen was ik helemaal alone op mijn kamer dus heb ik (zo stoer als ik ben) op de kamerdeur van onze buurmeisjes geklopt en heb ik hun leren kennen! 's Avonds hadden we chicken salade als diner en daarna heb ik geskyped en alles, shopping mall en douchen en lekker op tijd slapen. Om 10 uur (toen melanie en ik sliepen) kwam ons ander kamergenootje uit bosnie (super zielig; zonder koffers) . in ieder geval toen kon ik weer verder slapen in mijn geweldige kingsize bed! om 7uur ging de wake up call en gingen we ontbijten (super luxe ontbijt) en hadden we tot 3uur driving course, best interessant. De vrouw die dit gaf was echt super aardig en grappig dus maakt het makkelijk om naar te luisteren! 's Avonds gezwommen in het verwarmde zwembad CHILL. om 3uur snachts vind het hotel het nodig om te kloppen omdat de koffer is gevonden dus weer wakker. dinsdag na het ontbijt weer cursus; tussendoor 2uur pauze dus... shopping mall! 's Avonds heb ik met 2 andere au pairs rondje gelopen, heel leuk. Woensdag weer cursus tot 5 en toen... NYC tour! JEEJ! het was echt heel leuk! Ons enige nadeel: slechte tourguide! de microfoon deed het niet dus hij ging niks vertellen... maargoed eerst naar top of the rock (amazing! echt mooi om te zien) daarna naar times square (it is great) en toen naar ground zero (impressive) en toen zagen we van veraf the empire state building, niet zo bijzonder van zover haha. na een korte nacht (waarin onze telefoon het nodig vond om zomaar om 5 uur af te gaan-.-) weer cursus tot 2 en toen ging iedereen naar de families en nam je afscheid van elkaar ! ik vond de dagen cursus wel mee vallen ; wel veel herhaling en sommige dingen slaat nergens op (zo heb ik geleerd dat ik kinderen NIET mag mishandelen), de vrouw (Sandee) die ons 'les' geeft is super leuk en spontaan en grappig dus super leuk.
Iemand benieuwd naar een leuke blunder? I'll tell you!
We hadden groepen gemaakt; baby's, 1-2 jaar, 3-4, 4+ zoiets nou ik zat 1-2 jaar. sandee zegt: ik wil van iedere groep 2 naar voren dus niemand stond op dus ik wou gaan. maar daarna zei ze; eerst de baby's , dat verstond ik niet dus ik was bijna vooraan en ik zeg; noooo that's not my clue! hahaha helemaal lachen, iedereen. 2e keer ging ik wel 'legaal' naar voren st aik op een plastic beker dus je hoort: kraaaak haha en toen zei ze iets over the netherlands dus ik zeg; neee niet zeggen dat ik van the netherlands ben weetjewel omdat ik dat deed en toen zei ik in mijn verhaal; cognitieve ontwikkeling en toen zei ze; waaaauw als je dat woord tegen je hostfamily zegt houden ze van je. dus ik zeg; I AM FROM THE NETHERLANDS! hahaha zo hard gelachen.
Volgende punt (ha ha) ; de trein had 1,5uur vertraging; verschrikkelijk in 30 graden maar terwijl we wachten super leuke groep meiden ontmoet; uit mexico en south africa (oja mijn favorieten zijn: mexico en brasil, zulke leuke meiden!) iig we waren het helemaal zat dus ik zeg; we're gonna sing a song dus ik deed YMCA op het station hahaha zo gelachen! oooh en ik MOET jullie vertellen wat voor grappigs in de trein gebeurde.
Er was een hottieeee (niet hotter dan kevin natuurijk ;)) hielp ons met de koffers. dus alle meiden achterin; aah he's hot en blabla. dus hij loopt in de trein op zoek naar een plek en ik zeg; HERE IS A SEAT!!! you can sit right over here! HAHA. dus hij kwam bij ons zitten en ik zeg; ja ik zei dat er een hot boy was dus je moest hier zitten van de meiden, lachen met z'n allen hahahaha! en toen kwam er nog een oudere man bij en met z'n allen veel gekletst enzo ze waren erg geinteresseerd, super leuke treinrit! :) en gelukkig niet reisziek deze keer!

EN TOEN....... tromgeroffel.
kwamen we aan op het treinstation van WASHINGTON DC! iedereen werd nerveus toen we met onze koffers naar de aankomsthal kwamen lopen, en toen zag ik BARRY! we gaven elkaar een dikke knuffel, super leuk en de kinderen hadden wat gemaakt voor me en ik kreeg tulpen, echt super leuk. eenmaal 'thuis' kreeg ik ook van lisa een dikke knuffel. Vandaag (vrijdag) heb ik mijn koffer uitgepakt en beetje alles geordernd (ooh em gie hoe spel ik dit? haha). vandaag ook de jongens ontmoet ik kreeg een dikke knuffel van ze en ze waren erg enthousiast dus super leuk!! allemaal wel beetje wennen maar mijn hostparents zijn super lief.

Veel liefs uit Alexandriaaaa!

  • 23 Juni 2012 - 07:54

    Teun:

    Geweldig verhaal, trots op mijn dochter!!!

  • 23 Juni 2012 - 08:02

    Jolanda:

    Hoi ester, hartsikke leuk om zo je jaar mee te maken. Wij gaan ze lezen en volgen met plezier. Good luck in the USA.

    De glasjes

  • 23 Juni 2012 - 08:02

    Jolanda:

    Hoi ester, hartsikke leuk om zo je jaar mee te maken. Wij gaan ze lezen en volgen met plezier. Good luck in the USA.

    De glasjes

  • 23 Juni 2012 - 08:25

    Helen:

    hahahaha, wat heerlijk om te lezen dat ook in de States je een gangmaker bent (soms onbewust maar toch).

    Vandaag je babyshower met de buren voor de baby die binnenkort komt, dus weer een superervaring erbij............

    Have fun

  • 24 Juni 2012 - 17:32

    Evelien:

    Hey Essie,

    Wat super leuk om te lezen hoe jij met je humor en lieve lach weer vele mensen blij maakt en nieuwe mensen ontmoet!
    Ik ga proberen je dagboek bij te houden en zal zo nu en dan ff reageren op je leuke (of minder leuke) verhalen. Onwijs veel plezier!

    Dikke knuffel van Evelien

  • 24 Juni 2012 - 21:10

    Selma:

    Hoi Ester,
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Je maakt me nog enthousiaster! Ik lees dat je een babyshower hebt meegemaakt. Lijkt me super leuk! Ben benieuwd! Heel veel plezier! Geniet ervan! En tot over een paar weekjes! :D

    Liefs xx

  • 25 Juni 2012 - 13:25

    Femke:

    hoi ester hoe is het met je met mij is alles goed
    groetjes femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 32191

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: