Happy Halloween Birthday - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu Happy Halloween Birthday - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

Happy Halloween Birthday

Blijf op de hoogte en volg Ester

12 November 2012 | Verenigde Staten, Alexandria

Hi everyoneeeee!!

Ik heb best wel veel meegemaakt de laatste tijd dus tijd voor een blog om jullie weer is even op de hoogte brengen! En het is maar goed ook dat ik net lekker heb geshopt, ik ben namelijk weer helemaal in een goed humeur! (precies.. dat was het ook niet de hele week .. goed daar komen we zo op! en... op wat ik toch allemaal voor leuks gekocht heb :D )

30 oktober; happy birthday francesssssss! eventjes geskyped op haar bday; gezellieeee.
bij ons 's avonds om 7u (bij jullie 00.00) zeg ik: IT'S MY BIRTHDAY IN THE NETHERLANDS! THIS YEAR IT'S MY BDAY FOR 31 HOURS! hahaha, nou werd er toch even voor me gezongen door de whole family.

31 oktoberrrrrr; heppie de peppie birthday to meeee! En papa natuurlijk!
's Ochtends liep ik naar boven (met 3 pakketjes uit nederland) en toen hingen er van die figuurballon (3 sterretjes en 1 ghost) haha super leuk! meteen werd er happy birthday voor me gezongen door lisa en de boys, leeeeuk! Toen kreeg ik mijn eerste cadeautje voor op mijn verjaardag (aangezien ik al cirque de soleil en een super lekker luchtje + body butter heb gekregen (oeps ik moet zo even vertellen over bday party voor vriendinnetjes van de zaterdag voor de 31 oké doe ik na dit verhaaltje!) van lisa en barry: een kaartje, een bumble bee horloge, een kroontje omdat ik vandaag de jarige ben en een brood hihi ( nu hoor ik jullie denken: een brood!? nou das een leuk verjaardags cadeau....) nou dat is het wel aangezien we dat hier nooit eten en ik een keer half huilend bij lisa stond: ik wil gewoon een lekker brood haha. Toen was het ein-de-lijk tijd om mijn pakketjes open te maken.
1e pakketje was van mijn tantes/ooms en opa en oma: o.a. stroopwafels, chocola, drop, heerlijke bodylotion en een spelletje.
2e pakketje was van mama en niels: dvd de gelukkige huisvrouw, tijdschriften en seizoen 1 en 2 van Flikken Maastricht; daar wou ik mee beginnen te sparen na amerika (want ik wil mijn koffer niet zo vol...) hahaha maar daar kan ik nu dus al lekker mee beginnen!
3e pakketje was van Mirjam, Frances, Marjo, Emiel en Marianne; o.a. sprinkles, pepermuntjes, luchtje en body lotion van playboy, tijdschriften, knuffeltje (wat volgens riley een monster is haha), PEPERNOTEN (omg wat mis ik dat.. dat wist ik niet.. wat lekker!!!! :D hihi) en als klap op de vuurpijl heb ik nu alcohol in huis zure matjes en SOURZ!! wieeeh. bijna 's ochtends om 8.30 een shotje gedaan maar ja.. das ook zo wat he! haha.
maar toch wel één van mijn leukste cadeautjes is dat riley de hele dag door 'happy bday ester' zei en sinds dien zegt ie ester ipv es! yeaaaaah! cool :D
Vervolgens druk met de kids gespeeld en samen met Riley Q naar school gebracht. Na hem naar school gebracht te hebben zijn Riley en ik naar tumbles gegaan; wat super leuk is, vind ik, kind leeft zich helemaal uit / heeft veel plezier / maakt mij weer gelukkig! Vervolgens samen met Lisa Quincy op gehaald en toen wou ze me mee nemen voor bday lunch maar die heb ik gecanceld omdat ik graag met wat mensjes wou skypen! en dat is gelukt; eerst met Frannie, daarna met mama en daarna met papa, niels, opa en oma! Was allemaal erg gezellig en was blij dat ik pauze had zodat ik kon skypen! Als laatste heeel kort eventjes een bdayskypegesprek gehad met Marjooo.
Toen ik terug kwam van mijn break; hoppa jongens in de halloween kostuums (lion and cowboy) en naar de tuin waar de buren waren voor een heus halloweenfeestje! Het was erg gezellig, ik heb met wat buurtjes gekletst, de andere au pairs en lekker gegeten. tot mijn verrassing kwam barry met een cakeje met kaarsje aan en zong opeens de hele buurt 'happy birthday' super lief!!! :L
Tegen 6.30 zijn we de buurt in gegaan om te 'trick or treat'-en. Als je Sint Maarten kent op 11 november ofzo.. nou dit is het zelfde! je zegt je ding en je krijgt snoep en gaat naar het volgende huis! Knettertjes hé wat hebben die kids veel gekregen.
Luise en ik hebben besloten dat wij ook mochten mee doen omdat wij uit europa komen en dit nieuw is voor ons dus bij 1 huis hebben wij ook 'trick or treat' gedaan en die vrouw vond het helemaal leuk dat zij de eerste was bij wie wij dit gedaan hadden hahaha!!
Tegen 7.45 waren we weer thuis: kids in de pyjama en ik chillebillen.

Guttegut... wat ben ik veel vergeten voordat ik over mijn verjaardag begon: namelijk zaterdagavond bdayparty en Sandy!

Oke dan eerst zaterdagavond 27 oktober.
Birthday party Marinka and me. Marinka en ik waren er dus verder kwamen Selma, Mandy en Anna (vriendin Marinka) . Marinka had (iets te laat :D ) brownies gebakken, Lisa had spinnen(web)cupcakes gemaakt, we hadden chips/m&ms etc. wat natuurlijk al een goed begin was. we hadden de ruimte (mijn kelder) ook super leuk versierd.. men daar heb ik geen foto van! je ziet het wel een beetje op andere foto's.. anyway.. het was echt een gezellige avond! Later in de avond zijn we (zonder anna) naar DC gegaan en hebben we daar gestapt! Het was erg gezellig met de meisjes; het enige nadeel was gewoon dat het super super super druk was en je bijna je kont niet kon keren! Selma bleef gezellig bij mij slapen en de volgende dag rustig aan ontbeten en om 1u moest ik werken.. tot 9 ! wat een weekend he!? ;-)

Oeh en toen kwam Sandyyy..... wat een lief medeleven vanuit nederland zeg! Verschillende mensen hebben mij mailtjes/smsjes/berichtjes gestuurd over hoe het bij mij ging, super lief zeg! Voor mij ook een beetje onbegrijpelijk omdat ik super nuchter was en zoiets had; whateverrrr.
Maandag waaide het wel hartstikke de hele dag en ik dacht; nou als dit het is.. waar maakt iedereen zich toch zo druk om!? We mochten ons huis niet uit tenzij het echt MOEST.. pff vermaak de kids maar is een hele dag IN huis... not easy! hele dag spelletjes gedaan en tv gekeken en whateverrr.
's Avonds sliep lisa met de kids in de basement (riley was helemaal hyper de pieper en heeft als een gek een half uur rond gelopen en gespeeld en die was gewoon te enthousiast!) volgende morgen om 6 wakker -.- heeeuj leuk die kids in de basement haha! Op maandagavond 9u ofzo was de stroom uit gevallen en die was op dinsdagmorgen nog steeds uit. gelukkig hebben wij een gasfornuis; dus kopje thee, pannekoeken als ontbijt; waar maken we ons toch druk om!? hahaha. We mochten die dag wel ons huis uit enzo dus dat deden we ook, ikk weet niet meer wat ik met de kids gedaan heb maar ik heb iig met ze gereden! O jaa... ik weet het weer! Om ze in slaap te krijgen want Quincy was buitengewoon... uh... verschrikkelijk!? hij schreeuwde, huilde, gooide met alles, nou die viel na 2 min. in slaap, dikke driftaanval hoor! en niet denken dat ik overdrijf. nou die sliep uiteindelijk en toen heb ik ook wel paar huizen met schade gezien (bomen op de huizen enzo) dan besef je wel dat wij erg gelukkig hebben gehad . je ziet het vaak op tv maar om het in het echt te zien maakt toch wel indruk op je!
Al met al... Sandy was dus voor ons niet zo'n big deal! NYC en NJ daar in tegen..... meine liebe!! nog steeds zonder stroom e.d. dat lag helemaal onder water! arm volk!

Vrijdagavond 2 nov: skypen met collega's! super leuk! :D was er toch nog beetje bij! zegt lisa: wil je de baby laten zien? dus ik met harper op schoot nou meisjes jullie allemaal; AAAAAAAAAAAAAAAH. haha geweldig! het is ook zo'n mooi popje he!
en q was helemaal in een good mood dus die heeft 'waar is dat feestje? hier is dat feestje' gezongen! haha super leuk!! TROTS
zaterdag 3/4 november: Class! Ja ook ik moet hier wat doen voor school i.v.m. mijn visa dus ik ben 2 dagen naar school geweest en heb de studie 'Understanding American Language and Goverment' gedaan!
Sommige lessen waren interessant en somige waren wat minder.
Niet leuk: Academic Listening (boringgggggg... wie wil er nou luisteren!?) / Culture Shock ( gewoon saai)
Er tussen in: Idioms (spreekwoorden / gezegdes in het engels) het was echt interessant maar zooooo moeilijk! is in het nederlands al moeilijk moet je nagaan in het engels (en nee ik noem geen nederlandse voorbeelden :D )
Leuk: Sign language (gebarentaal) super leuk ook al ben ik super slecht haha. en ik ben de helft al weer vergeten.. / Event planning/management dit was echt super leuk en interessant, was een goede afsluiter van het weekend!
Kwam ik daar aan op zaterdagochtend; nou koffer naar de kamer gebracht, kamergenootje ontmoet en samen naar de ontbijt'zaal' gelopen (voor deze ochtend gewoon een plek waar je op de grond moest zitten.. wtf?!) anyway.. nou ik ontbijt gepakt en dan sta je daar he.. helemaal alleen.. je kent niemand.. met je ontbijtbordje.. awkward!!! Om het niet nog meer ongemakkelijk voor mezelf te maken ben ik maar gewoon op een paar meiden afgestapt en vroeg ik heel beleefd om ik bij hun komen zitten. JA MAAR NATUUUUURLIJK! nou super dat waren dus ook mijn vriendinnentjes voor het hele weekend haha! super leuke meiden en heb het hele weekend met hun opgetrokken! Weg awkward moment :). 1 van die meiden woont vlak bij mij in de buurt (jeej) en die heeft me ook thuis gebracht (lief) :).
Was dus echt een super geslaagd weekend. ho ho ho.... vergeet ik over het eten te vertellen! oooh meine liebe!!
Lunch: 2 warm buffetten en een salade bar en 5 soorten taart en chocolate chip cookies en ijs.
Diner: zie lunch. Oja en dan vergeet ik de snack om 2u (brownie/mini cakjes/m&m's/chocolate chip cookies en de hele dag door thee/koffie)
Ontbijt: ei, 100 soorten bagels/brood (bij wijze van), pancakes, saladebar en voor lunch zie hierboven lunch. oh em gieeee.
bij elke maaltijd zeiden we tegen elkaar: ik zit nog zooo vol van de vorige!
Dat was vorig weekend wat mij dus brengt bij afgelopen week, nou wil ik niet te veel gaan klagen maar voor al die andere aanstaande au pairs die willen weten hoe het écht kan zijn; het leven van een au pair kan ' 'rude' zijn!


IETS LEUKS!!! : gister dagje naar Annapolis, Maryland geweest met Selliebellieeee. was super gezellie en was een mooi stadje met mooie boten in de haven! :D hahaha. en mag ik daar ook even aan toevoegen dat wij daar ZONDER gps naar toe zijn gegaan!! ik ben trots op ons! :)
's Avonds samen met Sel en Marinka wat gegeten bij tgif; lekker en ontzettend gelachen. Ik ga natuurlijk niet mijn leuke opmerkingen hier vertellen maar als je wil mee lachen ;
Wij zijn dus met z'n allen 1x wezen stappen in Ultrabar, DC. en zaterdagavond gingen Selma en Marinka weer samen stappen in DC maar ze wisten nog niet waar.
Zegt Marinka: anders gaan we gewoon naar die operabar is een keer wat anders! hahaha, zijn ook 1x gaan stappen. lekker dinggggg :D

serious guys... ik heb super vriendinnetjes hier!

Behalve op mijn verjaardag heb ik een week later ook eindelijk het pakketje van papa mogen openmaken (PEPERNOTEN en sprinkles) haha er stonden 8 pakken hagelslag in onze kasten HAHAHA!! oeps. hahaha ik zeg; ik vraag er niet om mensen weten het gewoon hahaha. nu zijn het er wat minder gelukkig.. hihi.
En ik heb gister een pakketje van de familie Hekkert ontvangen voor mijn bday! Super leuk, ik had niet nog wat verwacht voor m'n bday! :)

Verder is de opvoeding van de ouders nog steeds wel erg moeilijk voor me. ze krijgen alles als ze maar een klein huiltje doen wat het niet altijd makkelijk maakt!!
De kids kunnen wel echte schatten en hou ik zielsveel van ze (en hebben ze ook hun goede momenten: zo heeft riley deze week voor het eerst gezegd 'i love you 2' tegen me nou das toch wel lief en wou quincy niet dat ik naar de gym ging omdat ik anders niet mee zou eten en hij wou dat ik mee at, ging ik vd week met de jongens stoeien en uiteindelijk lagen riley en ik gezellig samen op de bank tv te kijken. nou ze hebben dus ook wel goede momenten :) )

Volgens mij heb ik wel alles verteld wat ik wou vertellen... :D
oneeeee toch niet ! :D ik heb vanmiddag heerlijk gewinkeld! nieuwe kleertjes, super leuke nieuwe boots, JEANS, oja en nog wat dingen maar ga ik niet zeggen want mama moet nog raden hahaha. en een nieuwe usb stick: 16 gb voor 10 dollar (ong 8 euro)!! vet goedkoop maar alsnog super balen want die andere usb heb ik nog niet zolang en was cadeautje maar die zijn we dus kwijtgeraakt -.-.

Oke ik heb nog lang niet alles verteld haha van de week he. de jongens staan met hun neusjes richting lisa en mij en ik sta achter lisa dus zij kan mij niet zien nou zegt zij tegen de jongens: we moeten vandaag een dikke jas en muts aan want het gaat misschien sneeuwen! nou dus beide jongens kijken verbaasd! en quincy: nooo. en lisa: ja echt waar dus muts op! en quincy kijkt lachend naar mij en dan weer lisa zegt lisa: en kijk niet naar esters verschrikte gezicht. HAHA ze had gelijk ook ik was echt van: ieeeh noooo nooo snow!! hahahaha ik lag helemaal in een deuk. ze kent me ook veel te goed he!

Ik kreeg van de week een knuffel van barry; we love ester don't we?! aaaaaah lief. :)
zie je. ik hou wel van ze, en hun van mij, ik haat hun 'opvoeding' gewoon haha.

Volgende week donderdag Thanksgiving!! En weekje later papa en niels op visite, allebei leeeeeuk! :D

volgens mij wou ik nou nog wat zeggen maar dat ben ik vergeten, haha okeeee hou ik er ook maar mee op dan!

vertel is.. HOE is het daar?? :D i wanna know

xxxxxxxx lovejullieeeeeeeeee!!!



  • 12 November 2012 - 05:06

    Ester Koopman:

    hahaha ik vergeet echt steeds wat ik voor m'n bday heb gekregen het is zoooveel haha, ik vergeet vooral die merci terwijl dat juist zo lekker is... haha, maar wat vaker naar die foto kijken haha!

  • 12 November 2012 - 17:54

    Selma:

    Oh Ester, wat ben je toch een snoesje. Je hebt weer veel te vertellen en ik ben blij dat ik het met jou mee heb mogen maken! :) Tot snel!! X

  • 12 November 2012 - 19:31

    Cristel:

    Hoi Ester,

    nogmaals proficiat.
    Erg leuk om al je avonturen zo te volgen!
    Veel succes met de opvoeding :)

    Groeten!

  • 12 November 2012 - 20:29

    Helen:

    hmmm wat zou ze gekocht hebben gisteren bij het shoppen???????????

    eeeeehhhhhhh ik doe een gokje: JEANS

    Voor outsiders hier: had het vanochtend via chat al even geraden, want ons meiske draagt geloof ik al 3 jaar geen broek meer.

    voor insiders hier: ze schrijft het met HOOFDLETTERS wha wha wha.

    Anyway: wat een verhaal weer om te lezen en even voor de duidelijkheid: toen jij 4 was....bleef je smiddags thuis van school om...............................

  • 13 November 2012 - 00:25

    Marinka:

    Sjattie!!! Hahaha, leuk verhaaltje ;-) Ik heb even een paar melige comments :P
    FLIKKUH MESTREECH! Nice ^^
    Je vergeet je B-day poffertjes @ Marinka :P
    Ik weet nog wel een van je leuke van jou 'Vier klappen in eeeen!' Hahahaha!
    Pepernoten.. die je niet eens met je supervriendinnetjes hier gedeeld hebt ;)
    En ja, Opera Bar/Lounge was ook eens iets anders en niet perse voor herhaling vatbaar XD
    Luf joe en tot gauw! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 761
Totaal aantal bezoekers 32203

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: