March! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu March! - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

March!

Blijf op de hoogte en volg Ester

06 Maart 2013 | Verenigde Staten, Alexandria

Heeeeey, how are you doing?

wat baal ik toch eigenlijk van mezelf, elke keer weer, als ik begin aan mijn blog... ik moet echt is een dagboek bij houden! dat ging mijn eerste 3/4 maanden goed maar nu.. OEPS. is het weer een maand later dat ik mijn blog schrijf en moet ik dus ontzettend nadenken wat ik allemaal heb gedaan.

Vandaag, 6 maart, sneeuwt het!!! NOT -.-. het is alleen maar natte sneeuw en op de straten ligt niks en vanmorgen lag er misschien 1 cm wat me er aan doet denken dat veel andere au pairs op fb hier iets over hebben geplaatst want..... met 1 cm sneeuw kunnen we de kids natuurlijk niet naar school sturen! ja inderdaad, ze zijn sneeuwvrij! belachelijk! Amerikanen.... haha.

8 maanden! wooooh ik ben mijn 8 maanden in Amerika alweer gepasseerd, wat gaat de tijd snel! Nog MAAR 4 maanden bij de familie! Nog maar 4 maanden waarin ik nog heel veel te doen heb!

Dutch meeting.
op 10 februari hebben we een dutch meeting gedaan in washington DC; wat gegeten bij panera bread en daarna even gekeken naar de optocht van de Chinese New Year. Het was gezellig. 's Avonds kwamen Marinka en Selma bij mij the Grammy's kijken.


Ik was ook nog een keer een nacht alleen thuis! het weekend voor Selma's bday! HF was een nachtje bij vrienden slapen. Op zondagochtend kwamen Marinka en Nicole (mijn buddy, duitsland) gezellig bij mij ontbijten!

14 februari: valentinesday!!
Nou dat word inderdaad groots gevierd in Amerika!!! Q en R hadden voor elk klasgenootje een kaart gemaakt en alle kinderen in de klas doen dat dus. Beide kids kwamen dus thuis met zo'n 15 kaartjes. Er worden kaarten gemaakt voor de ouders, opa's en oma's etc. en cadeautjes! kids EN IK!! kregen cadeautjes (hartjes sokken, kladblokje, mooie haarband met een roze glitterstrikje en hartjeschocolade). Harper had ook 2 outfits en een pyjama speciaal voor deze dag. Alle kids kregen ook een cadeautje opgestuurd gekregen van opa en oma!
In deze week bleef Lisa's moeder bij ons slapen, in mijn bed, dus ik op het matras, wat best comfi was (moeders bereid je voor). Deze week ben ik wel mijn mp3 speler kwijt geraakt! wat ECHT verschrikkelijk voor mij is!! Deze week heb ik er toch aan toegegeven en besloten dat ik maar een nieuwe zou moeten gaan kopen DUS ik wou vandaag een nieuwe kopen MAAR..... Quincy kwam gister mijn kamer in met het super nieuws dat ie 'm had gevonden!!!! IK WAS ZOOOOOOO BLIJ! hij is echt mijn held!!

Selma's bday.
Als verrassing kwam selma's moeder hier het weekend voor haar bday dus die heb ik samen met haar opgehaald en alsof dat niet genoeg was hadden we op haar verjaardag zelf ook nog een verrassingsdiner! was erg gezellig. die zaterdag erop hebben we met vriendinnen ergens wat gegeten en daarna met Selma, Marinka, Elise (een belgische au pair die wij hebben ontmoet op de dutch meeting!) en ik naar een bar geweest. Het was erg gezellig.

Afgelopen weekend ben ik vrijdagavond naar Selma gegaan ( de schat heeft me thuis opgehaald) en om eerlijk te zijn hebben we vrij weinig gedaan! 's Avonds hebben we cakepops gebakken (Wat al 2-3 uur duurde) en begonnen aan een film, die film hebben we zaterdag afgekeken. Zaterdags hebben we verder nog een andere film gekeken en zo'n 1,5 seizoen van Loverboys (valerio en dennis) geweldig duo en het was gewoon echt super chill.

Zondags..... moest ik er aan toegeven: school! Ik had er op zich nog wel een beetje zin in, het huiswerk wat we moesten maken was moeilijk en de klas viel me ook tegen! Zo boeiend is het niet totdat we gingen praten over the Amish people, dit is dan wel echt super interessant! Voor a.s. zondag moet ik een verslag maken over de Rumspringa en vervolgens zondag hier een presentatie over doen (tieners 16/17/18 jaar die er een jaar tussenuit gaan om alles te doen wat God verboden heeft). 20-21 april gaan we met z'n allen naar Philadelphia en gaan we o.a. ook naar zo'n community en krijgen we daar een rondleiding.

Luise, mijn duitse buurmeisje is ondertussen klaar met haar jaar! Gek om na 8 maanden afscheid van haar te moeten nemen. Er is nu een ander duits meisje, Milly, ik ken haar nog niet zo goed maar lijkt me aardig.
Gisteravond ben ik uit eten geweest met Else, een duits meisje dat nog niet zoveel mensen kende, dat was gezellig, aardig meisje.

Buikgriep!!! :(
Arme wij! Vorige week dinsdag heeft Lisa Q opgehaald van school omdat ie ziek was en hij was echt de hele dag zo zielig en ziek, toen begon lisa ook! Riley was al niet zo goed te pas, niet de buikgriep maar last van z'n keel/amandelen. 's Avonds moest ik er toch ook echt aan geloven en de volgende dag Barry ook! Woensdags was echt een dag dat we niks hebben gedaan, zo'n typische ziek-zijn-film-dag!

De kiddo's.
Quincy is echt een lieverd. hij gedraagt zich over het algemeen echt super goed! Over het algemeen heeft hij geen middagdutjes meer en dat gaat wel goed. Uiteraard heeft hij ook z'n momenten (vooral als hij lekker wil stoeien met z'n broertje!)
Riley is uh ja.. hij praat nog steeds echt super veel, soms is het nog wel moeilijk om 'm te verstaan maar het word steeds beter! trots! Verder is ie 2 en vind ie het niet leuk om op te ruimen en vind ie het nodig om overal te huilen... frustrerend, moet er maar mee leven, hè.
Harper is echt groot aan het worden: kan stappen zetten als je 2 handen vasthoud, kruipt overal naar toe, je ziet ze nog niet alleen die is druk bezig met de tandjes. Harper vind het zacht uitgedrukt niet zo leuk als je haar neer zet (en wegloopt) dus dan begint ze te huilen alleen omdat je haar neerzet.. pff diepe zucht, is echt echt echt frustrerend en moeilijk hoor! hele tijd met zo'n kind op je arm lopen.. Wat dat betreft geef ik toe dat ik soms wel blij dat lisa er dan is..
Ondanks de mindere kanten soms ben ik wel echt blij met deze familie, ik voel me echt part of the family en hou echt van ze!
Daar over gesproken, Q heeft voor Milly een tekening gemaakt van ons gezin zodat ze zou weten wie wie is (echt leuk getekend) en ik sta er ook tussen! ;d jeeeej

Bezoek.
Mama komt volgende week! nog precies 1 week, tijd vliegt! Ik heb er zin in! We gaan o.a. weekend naar NYC: yeaaah! Hopelijk is het een beetje mooi weer!
Mama gaat op vrijdag 22 maart weer naar huis en ik ga met Lisa en de kids op maandag 25 maart naar Arizona; naar Lisa's ouders, voor een week! Het is wel bijna 6 u vliegen waar ik een beetje tegenop zie (vooral met kids) maar it's hopefully worth it! (GRAND CANYON!!)

Oeeeeeh en en en ... :D ik heb binnenkort een playdate met.. ja.. hou je vast.. een MANNELIJKE au pair! lisa heeft hem al in het echt gezien en vind het echt een handsome guy! :D en foto's liegen er ook niet om... sja.. van een playdate ga je naar een echte date zeggen ze toch altijd? hahaha.

Verder chill ik hier natuurlijk super veel! Ik ben ook nog steeds bezig met het vinden van een geschikte, leuke opleiding waar ik straks mee ga beginnen!

Ik wil trouwens ook ECHT even zeggen dat ik zoooo blij ben met de post die ik hier krijg he! Iedereen super bedankt en wat leuk dat jullie wat sturen! (L) :)

Hoe is het met jullie? Super mooi weer daar hoor/lees ik!! Super! Ik ben blij voor jullie! Laat maar weten hoe het daar gaat!

Heel veel liefs uit the USA xxxxxx


  • 06 Maart 2013 - 21:17

    Selma:

    Haai Ester!

    Natuurlijk pik ik even het stukje over de mannelijke au pair eruit.. Ik ga jou zo eens even sms'en daarover want ik ben benieuwd naar de info.. ;)

    Loverboys, Dennis en Valerio rock!!

    X

  • 06 Maart 2013 - 22:35

    Danielle:

    Je hebt een afspraak met een jongen endan zeg je dat niet

    Of is hij homo?

  • 07 Maart 2013 - 00:24

    Ester Koopman:

    ik leg het je zo wel even uit op de chat maar wedden dat ie homo is :( it's probably too good to be true!

  • 07 Maart 2013 - 19:09

    Helen:

    ik had je gezegd: geeeeen dates met jongens daar, is het de oostenrijker of???

    Wil Lisa zo graag dat je daar blijft???

    Wat lief dat Q zijn grote zus erbij getekend heeft............ see you in: 6 days!!!!!!!!!!!!!

    xoxo

    o ja nergens mogelijkheid om je fotoruimte te geven hoor

  • 08 Maart 2013 - 11:56

    Frances:

    Owyaa wat een hottttie! fjietfjiewwww!

    nog maar 4 maandjes lievie! Trots op je!

    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2013 - 16:38

    Miranda:

    Hoi Ester, leuk om weer wat van je te lezen, pfff alweer 8 maanden wat gaat het hard. Nou nog eventjes he en je kan je moeder weer in de armen springen. Ik hoop dat jullie samen een leuke tijd zullen hebben maar daar twijfel ik niet aan. Veeeeeel plezier!

    Groetjes Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 32188

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: