7 months - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu 7 months - Reisverslag uit Alexandria, Verenigde Staten van Ester Koopman - WaarBenJij.nu

7 months

Blijf op de hoogte en volg Ester

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, Alexandria

Hi, how are you doing?

Ik heb momenteel een 6u durende pauze zonder auto dus tijd voor een blogje (ondanks dat ik gezellig met FGB aan het bijkletsen ben!)

Helaas kan ik geen foto's meer uploaden hier voor moet ik va nu betalen (mensen kunnen dit ook als cadeau geven: hint!) hahaha.

Omdat mijn laatste blog zo lang was en ik zoveel te vertellen had ben ik ook het één en ander vergeten zoals dat toen we in het hotel waren tijdens de roadtrip het brandalarm af ging! ik was toevallig op dat moment met de jongens op mijn kamer en riley was om het hoekje dus ik: RILEY WHAT DID YOU DO!?!? totdat ik op het besef kwam dat het het brandalarm was dus jongens handen op oren en naar b&l's kamer. het was vals alarm en het geluid was echt knetterhard en wij bleven in de badkamer omdat daar het geluid niet zo hard was maar wat bleek: lisa was haar haar aan het fohnen en daar kwam rook vandaan.. haha.. het leuke was: brandweermannen in onze hotelkamer! Super leuk voor de jongens!

We hebben sneeuw gehad deze week! Was erg leuk maar ook erg koud (en daar krijg je verdrietige 2jarigen van) oplossing: hot chocolate (with marshmallows)! kregen ze ook sneeuwvrij he, haha, AMERIKA!

O jaaaa en natuurlijk heel interessant wat ik heb gedaan in de afgelopen maand: mijn haar laten knippen!!! 10 inch (20 cm!!) en een rechte pony (waar ik geen fan van ben dus bijna elke dag m'n pony zit met schuifjes naar achteren). Met m'n korte haar ben ik wel echt heeeel blij!

Mijn eerste verstandskies aan de bovenkant komt door (op dit moment voel ik door mijn mond en volgens mij heb ik aan de onderkant al wel verstandskiezen) maar dit is best irritant ik voel het de hele tijd! en nu hoor ik enge verhalen en ben ik bang dat als ik terug kom as zomer dat ik moet laten verwijderen of trekken of whatever je dat ook maar noemt (marinka was zo lief om te zeggen dat ze het er bij haar hebben uitgesneden en dat dat blijkbaar doodnormaal is... JAKKIE).

ik moet echt beter mijn dagboek bij houden! ik ben vergeten wat ik zoal heb gedaan!

Dagje Annapolis (haha oeps.. BALTIMORE! haha) .. Dagje Baltimore met Selma! Was erg leuk, ik vind mooie stad. 's Avonds moest ik oppassen en Sellie hielp mij gezellig! Die avond heb ik ook 3x op een rij gewonnen met Mens erger je niet. en de volgende dag nog maar een paar keer MAAR ook sel heeft gewonnen! haha :)

Vorig weekend ben ik met Viktoria, die ik ken van mijn weekendcourse in November, wezen winkelen in een outlet shopping 'mall'. Was een leuk dagje! Weer het nodige gekocht en nu mag ik echt geen kleren meer kopen behalve leggings (en ja alleen als ze kapot gaan, Mirjam! haha) Ik kom echt met 10 koffers aan op schiphol, haha.

Zondag 20 Januari: Ik mocht eindelijk 1 van mijn mooie, nieuwe jurkjes aan! We gingen naar een feestje met de familie en de reden was omdat Obama dus nog 4 jaar blijft (l en b hebben voor dat weekend wel meer uitnodigingen gehad ivm dit event! haha gewoon een reden voor een feestje haha) Dat zou het zelfde zijn als wij nu het weekend voor 30 april feestjes gaan geven omdat Willem nu onze koning word :P . Maar hier was niks aan ;p 's avonds gezellig met Mandy uit eten geweest!

Maandag 21 Januari: Met Mandy naar de Inauguration (inwijding) Obama! 's Ochtends om 7u naar DC om vervolgens om 9.30 tussen duizend andere mensen te staan om ' part of history' te zijn! We stonden zo ver weg dat ik niemand echt heb gezien, dus ook ik heb ze alleen maar via een scherm gezien maar het was wel heel gaaf om er bij te zijn! Iedereen joelen (soms boehen) en met je vlaggetje swieperen! :)

Afgelopen weekend: vrijdagavond kwam Marinka langs voor een filmpje.
Zaterdag: moest ik werken van 9-3 en heeft Lisa me voor zondags vrij gegeven waar ik heeeeel blij mee was! 's Avonds met Selma en Rachel uit eten geweest en daarna stappen.
Kom ik tijdens het stappen eerst een meisje tegen van oriëntatie tegen! Vervolgens.... staat er opeens een jongen naast me die zijn smsjes van zijn telefoon aan mij laat zien: ik weet niet eens meer wat er in stond iets over Leesburg dus ik aan Selma laten zien en die zegt: was jij vorig weekend niet shoppen in Leesburg? dus ik: oooohja
en toen begon het belletje te rinkelen (ik herkende 'm dus niet) maar hij heeft me dus 'geholpen' in de winkel! (ik heb mezelf geholpen en hem 10 min lang verteld dat ik noooit sneakers draag en zeker nog nooit all stars en hoe ik ze dan aan moest doen en blabla haha) vervolgens hebben we weet ik veel hoe lang met elkaar 'gepraat'. Waarom de haakjes? Omdat we geen woord tegen elkaar gezegd hebben! Alles ging via z'n telefoon, hij tytpe wat en dan weer ik.. Verlegen sukkeltje :) hahaha. MAAR..... Dit is dan toch mijn 3e nummer dat ik gescoord heb in the USA en deze keer niet van een vieze oude man van 40 jaar! hahaha. Ik ben TROTS hahaha!
Maar wat kun je, je ongemakkelijk voelen in die discotheek zeg haha! Het dansen van amerikaanse meiden... haha.. als ik nog een keer ga zal ik het echt voor jullie op film zetten, het is uh.. 'anders' haha.
Zondags goed wakker worden met Sel en daarna naar clustermeeting gegaan wat ging over taxes (ik moet 300 dollar betalen, assholes!) maar het was wel heel gezellig en leuk om paar meiden weer te zien!
En dan is het nu maandag en klets ik dus met paar meiden en straks even skypen met mijn vriendinnetjes Sanne Danielle en Hester die nu bij mijn mama thee aan het leuten zijn!

Met de jongens gaat het verder wel oke. Vorige week paar zware dagen gehad maar daar ben ik nu wel overheen, ze hebben ook hun goede momenten zoals zaterdag toen ik me aan het klaar maken was. komt Q in mijn kamer (deur stond open) : ik doe de deur wel even dicht zodat ik kan kloppen! (haha!) dus hij klopt ik laat hem binnen zegt ie: ik kom even omdat ik je een knuffel wil geven! SCHATJE! :L
Harper is echt aan het groeien!! ze kan nu van ligpositie naar zitpositie en ze is druk met het beginnen van kruipen!! super goed en wat een schatje! Vaak heeft Lisa Harper bij zich (Waar ik eigenlijk best blij om ben want alle 3 tegelijk is best zwaar hoor) of ze heeft bijv 1 vd jongens en ik de andere 2. das dan wel weer fijn!

Oja de titel van mijn blog: 7 months! voelt heeeel raar. de 2 weken voor de ' 7 maand' mistte ik mijn vriendinnen heeel erg (zo na oud en nieuw enz) en was ik blij dat ik 6 maanden later weer naar huis zou gaan maar toen ik wakker werd en besefte dat ik hier al 7 maand zit dacht ik: waaaah dat betekend dat ik nog MAAR 5 mand in Amerika ben!! ik moet opschieten met dingen doen !! Time is flying! En ook dat ik besef dat wat ik nu doe ik over 5 maanden niet meer doe, niet meer dagelijks wakker worden met de kids en L&B, geen engels meer, niet deze vriendinnetjes meer.. maakt me ook best wel verdrietig! Dat besef komt stukken dichterbij! Beetje eng ;-)

Hoe is het met jullie? Is de sneeuw weg of..? Koud? Bah moet er niet aan denken om naar dat kikkerlandje terug te gaan haha. Ik hoor allemaal wel hoe het gaat!
en sorry geen foto's dus! zal wel wat vaker op fb foto's plaatsen (of mensen moeten me meer foto-en videoruimte gunnen haha)

DIKKE KUS

mis jullie! XXX

  • 28 Januari 2013 - 20:48

    Frances:

    heeee lievieee,
    ook al ben ik ondertussen met je aan het bijkletsen, superrr leuke blog weer! Echt leuk om te lezen!
    En je weeer; ENJOY je laatste maanden!

    Trots op je!
    xxxxxxxx

  • 29 Januari 2013 - 15:20

    Marinka:

    Hi lieverd!
    Time flies when you're having fun! ;) Maar gelukkig kunnen we vriendinnetjes blijven als we weer in Nederland zijn. Geniet lekker van de tijd die je wel nog hier hebt en probeer er niet te veel over na te denken. Tot gauw! Xxx

  • 30 Januari 2013 - 02:03

    Selma:

    Hoi hoi!

    Eerst even een vraagje, wie is FGB??
    Haha, leuke info over je verstandskiezen!!
    Wat heb je toch weer allemaal meegemaakt! Haha, fijn om te horen dat je het toch naar je zin hebt en dat je de US en ons toch niet zomaar vergeet of achterlaat. Ik snap ook wel dat je weer terug wilt Geniet er nog van en ik zie je snel!!

    Xxx

  • 02 Februari 2013 - 20:50

    Cora Zomer-Klaver , Landstede Raalte:

    Hai Ester,

    Het is altijd weer leuk en gezellig om een bericht van je te lezen. De winter is hier nu weer voorbij.
    Half februari weer een weekje schoolvakantie. Weer even naar familie in Noorwegen
    Maar eerst nog weer hard aan het werk. We hoeven ons op school niet te vervelen. Dat gedlt ook voor jou. Tsjonge jonge, je reist wat af zeg. En voor je portfolio kun je schrijven dat je bij de inauguratie van Obama bent geweest. Is best stoer, als het gaat om politiek...............
    Fijne tijd nog daar in de USA

    Vriendelijke groet, Cora Zomer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Alexandria

Ai pair met Activity International

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2014

Travelmonth

16 Juni 2013

Youtube filmpje

07 Mei 2013

Florida/Miami vakantie

07 Mei 2013

April

07 April 2013

mama op visite & arizona
Ester

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 32191

Voorgaande reizen:

17 Juni 2012 - 05 Juli 2013

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: